Wójt Gminy Lubaczów informuje, że Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Lubaczowie przyjmuje wnioski o refundację podatku VAT dla odbiorców paliw gazowych (gaz ziemny), którzy wykorzystują urządzenia grzewcze zasilane paliwem gazowym.
Dodatek gazowy w formie zwrotu kwoty podatku VAT otrzyma odbiorca paliw gazowych wykorzystujący gaz ziemny jako główne źródło ogrzewania gospodarstwa domowego. Urządzenia grzewcze zasilane paliwami gazowymi muszą być wpisane lub zgłoszone do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków.
Prawo do refundacji przysługuje pod warunkiem spełnienia przez gospodarstwo domowe kryterium dochodowego wynoszącego:
– do 1 500 zł na jedną osobę w gospodarstwach wieloosobowych,
– do 2 100 zł w przypadku gospodarstw jednoosobowych.
Wnioski o refundację VAT należy składać w ciągu 30 dni od daty otrzymania faktury dokumentującej dostarczenie paliw gazowych wraz z dowodem zapłaty.
W przypadku wniosków o refundację składanych
– od 1 stycznia do 31 lipca 2023 r.– należy uwzględnić dochód gospodarstwa domowego osiągnięty w 2021 r.
– od 1 sierpnia do 29 lutego 2024 r.– należy uwzględnić dochód gospodarstwa domowego osiągnięty w 2022 r.
Refundacja kwoty odpowiadającej podatkowi VAT wynikającej z opłaconych faktur za paliwo gazowe przysługuje za okres od 1 stycznia do 31 grudnia 2023 roku.
Wniosek o wypłatę dodatku gazowego składa się na piśmie w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Lubaczowie, ul. Unii Lubelskiej 8A lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej (za pośrednictwem e- PUAP).
Wniosek o wypłatę dodatku gazowego jest do pobrania na stronie internetowej Urzędu Gminy Lubaczów oraz w siedzibie GOPS Lubaczów.
Ostatni wniosek o refundację podatku VAT, wraz z opłaconą fakturą za miesiąc grudzień 2023 r., należy złożyć do dnia 29 lutego 2024 roku.
Załącznik:
WNIOSEK O WYPŁATĘ REFUNDACJI PODATKU VAT ZA DOSTARCZONE PALIWA GAZOWE W 2023 R. /plik docx/