Wójt Gminy Lubaczów ogłasza nabór wniosków o udzielenie dotacji celowych ze środków budżetu Gminy Lubaczów na dofinansowanie kosztów inwestycji służących ochronie powietrza na terenie Gminy Lubaczów realizowanych na zasadach określonych w Regulaminie przyjętym uchwałą Nr LXVII/645/2024 Rady Gminy Lubaczów z dnia 1 marca 2024 r. w sprawie wprowadzenia Regulaminu zasad udzielania osobom fizycznym dotacji celowych z budżetu Gminy Lubaczów na dofinansowanie kosztów inwestycji służących ochronie powietrza (Dz. Urz. Woj. Podkarpackiego z dnia 5 marca 2024 r., poz.1367).
1. Składanie wniosków
Wnioski o udzielenie dotacji należy składać w terminie od dnia 22 kwietnia 2024 r. do dnia 15 maja 2024 r.:
– bezpośrednio w sekretariacie Urzędu Gminy Lubaczów, ul. Jasna 1, 37-600 Lubaczów,
– za pośrednictwem poczty na adres Urzędu Gminy Lubaczów, ul. Jasna 1, 37-600 Lubaczów,
– za pośrednictwem e-PUAP na skrytkę Urzędu Gminy Lubaczów ePUAP: /urzadgminylubaczow/SkrytkaESP
W przypadku złożenia wniosku za pośrednictwem e-PUAP wniosek należy podpisać elektronicznie Profilem Zaufanym lub podpisem kwalifikowanym.
Jeżeli wniosek nie spełnia wymagań określonych w Regulaminie naboru lub do wniosku nie załączono wszystkich wymaganych dokumentów, Wójt Gminy Lubaczów wzywa Wnioskodawcę do poprawienia lub uzupełnienia wniosku w terminie 7 dni od dnia otrzymania wezwania. Wniosek poprawiony lub uzupełniony w terminie uznaje się za złożony w pierwotnej dacie.
Wzór wniosku wraz z wymaganymi dokumentami stanowi załącznik Nr 1 do uchwały Nr LXVII/645/2024 Rady Gminy Lubaczów z dnia 1 marca 2024 r. i jest dostępny:
– bezpośrednio w Urzędzie Gminy Lubaczów, ul. Jasna 1, 37-600 Lubaczów,
– na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Gminy Lubaczów,
– oraz do pobrania poniżej.
2. Kryteria wyboru wniosków o udzielenie dotacji.
Dofinansowaniu podlega realizacja inwestycji służących ochronie powietrza polegających na wymianie istniejących źródeł ciepła na terenie Gminy poprzez demontaż istniejącego źródła ciepła oraz zakup i montaż nowego źródła ciepła, o którym mowa w §1 pkt 7 Regulaminu naboru.
Dofinansowanie nie jest udzielane w przypadku:
1) nieruchomości wykorzystywanych sezonowo, np. domków letniskowych,
2) budynków w budowie,
3) nieruchomości zajętych w całości lub w części na prowadzenie działalności gospodarczej.
4) nieruchomości, w których nie było dotychczas zainstalowanego źródła ciepła.
Dofinansowaniem nie są objęte koszty:
1) wykonania przyłączy instalacyjnych wspomagających docelowo nowe źródło ciepła,
2) sporządzenia dokumentacji niezbędnej do montażu nowego źródła ciepła,
3) zakupu i montażu dodatkowego wyposażenia, z wyłączeniem wewnętrznej instalacji C.O. niezbędnej do podłączenia nowego źródła ciepła.
Wszystkie źródła ciepła montowane w ramach realizacji inwestycji muszą być fabrycznie nowe.
Wnioskodawca dokonuje we własnym zakresie i na własną odpowiedzialność doboru nowego źródła ciepła oraz wyboru dostawcy i instalatora, jak również zapewnia realizację inwestycji zgodnie z przepisami prawa.
3. Warunki udzielenia dofinansowania:
1) posiadanie tytułu prawnego do nieruchomości.
2) zobowiązanie do zamontowania nowego źródła ciepła zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, o którym mowa w §1 pkt 7 Regulaminu,
3) posiadanie wpisu do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków istniejącego źródła ciepła.
Wnioskodawca ubiegający się o dofinansowanie, przed przystąpieniem do realizacji inwestycji, składa wniosek o udzielenie dofinansowania według wzoru określonego w załączniku nr 1 Regulaminu naboru.
Do wniosku Wnioskodawca jest obowiązany dołączyć:
1) dokument potwierdzający posiadany przez niego tytuł prawny do nieruchomości (w przypadku współwłasności wniosek składa jeden ze współwłaścicieli, dołączając oświadczenie o zgodzie wszystkich pozostałych współwłaścicieli na realizację przedsięwzięcia oraz oświadczenie o wyrażeniu zgody na wypłacenie dotacji jednemu ze współwłaścicieli ponoszącemu koszty budowy- według wzoru określonego w załączniku nr 2 do Regulaminu naboru),
2) dokumentację fotograficzną przedstawiającą istniejące źródło ciepła wraz z elementami identyfikującymi urządzenie, np. tabliczka znamionowa lub inny dokument potwierdzający wiek kotła. W przypadku braku tabliczki znamionowej potwierdzającej wiek kotła Wnioskodawca wraz z dokumentacją fotograficzną przedkłada pisemne oświadczenie o przybliżonym wieku kotła.
Złożenie wniosku nie jest równoznaczne z przyznaniem dofinansowania.
Wnioski złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
Wnioski o udzielenie dofinansowania, spełniające wymogi formalne, są kwalifikowane do dofinansowania według daty wpływu w ramach środków zarezerwowanych na ten cel w uchwale budżetowej Gminy na dany rok budżetowy.
W terminie do 30 dni od terminu składania wniosków określonego w ogłoszeniu o naborze, na podstawie złożonych i rozpatrzonych wniosków, Wójt Gminy Lubaczów pisemnie poinformuje Wnioskodawcę o sposobie rozpatrzenia wniosku. Do terminu, o którym mowa w zdaniu powyżej nie wlicza się czasu na uzupełnienie wniosku przez Wnioskodawcę.
Dofinansowaniem nie są objęte inwestycje zrealizowane przed zawarciem umowy dotacyjnej.
Przyznanie dotacji następuje na podstawie umowy o udzieleniu dotacji. Wnioskodawca podpisując umowę o udzieleniu dotacji zobowiązuje się do realizacji zadania w terminach, zakresie i na zasadach w niej określonych.
4. Rozliczenie dotacji oraz wzór wniosku o rozliczenie dotacji
Wypłata dofinansowania następuje na podstawie złożonego wniosku o wypłatę dotacji celowej na wymianę źródła ciepła stanowiącego załącznik nr 3 do Regulaminu naboru. Do wniosku należy załączyć następujące dokumenty (oryginały lub kopie potwierdzone za zgodność z oryginałem przez Wnioskodawcę):
1) faktury VAT na zakup nowego źródła ciepła wystawione na Wnioskodawcę wraz z dokumentami potwierdzającymi zapłatę faktury;
2) protokół demontażu pieca na paliwo stałe sporządzony pomiędzy Wnioskodawcą a wykonawcą robót lub imienny rachunek z przekazania zdemontowanego dotychczasowego źródła ciepła do utylizacji, potwierdzonego przez uprawnionego odbiorę,
3) protokół odbioru instalacji nowego źródła ciepła sporządzony pomiędzy Wnioskodawcą, a wykonawcą robót posiadającym uprawnienia budowlane lub instalatorskie,
4) dokumenty techniczne potwierdzające zgodność parametrów nowego źródła ciepła z zasadami udzielania dotacji celowej na finansowanie kosztów wymiany źródeł ciepła.
Wniosek o wypłatę dotacji musi zostać złożony w terminie do dnia 30 listopada 2024 r.
Kompletny wniosek o rozliczenie dotacji prawidłowo złożony albo uzupełniony w terminie stanowi podstawę do zaakceptowania rozliczenia dotacji ze strony Gminy.
Dodatkowe informacje na temat naboru wniosków można uzyskać w Referacie Gospodarki Przestrzennej i Środowiska Urzędu Gminy Lubaczów ul. Jasna 1, 37-600 Lubaczów nr tel. 16 632 16 84 wew. 19 lub 33, pokój nr 14 lub 12.
Załączniki: