Informujemy, że od 1 lipca br. Zakład Ubezpieczeń Społecznych, rozpoczyna obsługę rządowego programu „Dobry start” (tzw. 300+). Wnioski będzie można składać tylko drogą elektroniczną, przy wykorzystaniu następujących kanałów:
Wypłataświadczeń będzie następować wyłącznie na wskazane przez wnioskodawcę konto bankowe.
Kto może złożyć wniosek o świadczenie w ramach programu Dobry Start
Świadczenie Dobry Start przysługuje również na dzieci w pieczy zastępczej oraz osobom usamodzielnianym opuszczającym pieczę zastępczą. W tych przypadkach wniosek o świadczenie Dobry Start może złożyć:
Co zrobić, aby otrzymać wsparcie
Aby otrzymać wsparcie, złóż elektronicznie wniosek. Wnioski można składać od 1 lipca do 30 listopada 2021 r.
Ważne!
Po 30 listopada będziesz mógł złożyć wniosek o świadczenie z programu Dobry Start – za pośrednictwem portalu PUE ZUS – tylko w sytuacji, gdy dziecko powyżej 20. roku życia uzyska orzeczenie o niepełnosprawności po 30 listopada.
Na wniosku – oprócz innych danych – musisz podać:
Jeśli nie masz rachunku bankowego – musisz go założyć. Możesz skorzystać z opcji założenia bezpłatnego podstawowego rachunku płatniczego.
Jeśli nie masz adresu mailowego, musisz założyć sobie konto mailowe. Możesz to zrobić za darmo w wybranym przez Ciebie portalu lub serwisie internetowym.