Wójt Gminy Lubaczów informuje, że 23 maja br. na terenie województwa podkarpackiego nastąpi zmiana standardu sygnału telewizji naziemnej. W ramach przełączenia, zmienią się częstotliwości nadawania multipleksów: MUX-1 i MUX-2, które zostaną przełączone do standardu DVB-T2. W praktyce oznacza to lepszą jakość dźwięku i obrazu – wszystkie kanały będą nadawane w jakości FullHD. Multipleks MUX-3, w który wchodzą wyłącznie kanały nadawcy publicznego TVP tymczasowo nie zmienia standardu nadawania. Decyzją UKE z dnia 24 marca 2022 r., Telewizja Polska będzie mogła zmienić standard nadawania MUX-3 z DVB-T na DVB-T2 w dowolnie wybranym przez siebie terminie do 31 grudnia 2023 r., po wcześniejszym uzyskaniu nowych pozwoleń radiowych. Decyzja została podjęta z uwagi na zbrojną napaścią Federacji Rosyjskiej na terytorium Ukrainy i eskalacją działań dezinformacyjnych o zasięgu międzynarodowym, niosących zagrożenia dla obronności i bezpieczeństwa Rzeczpospolitej Polskiej oraz bezpieczeństwa i porządku publicznego, a także funkcjonowania Regionalnego Systemu Ostrzegania.
Kanały telewizyjne nadawane w poszczególnych multipleksach:
– MUX-1: TTV, Polo TV, Eska TV, ATM Rozrywka, TV Trwam, TVP ABC, Fokus TV, Stopklatka TV.
– MUX-2: Polsat, Super Polsat, TVN, TVN7, TV Puls, TV Puls 2, TV4, TV6.
– MUX-3: TVP 1 HD, TVP 2 HD, TVP Info HD, TVP3 (Regionalna), TVP Historia, TVP Sport HD.
Każde gospodarstwo domowe, które ma sprzęt niedostosowany do nadchodzących zmian, a którego sytuacja materialna nie pozwala na poniesienie kosztów wymiany może otrzymać dofinansowanie z rządowego programu – 250 zł do zakupu telewizora lub 100 zł do dekodera – zgodnych z nowym standardem.
Wniosek o dofinansowanie możesz złożyć osobiście lub przez pełnomocnika za pośrednictwem:
– Formularza online na platformie gov.pl
lub
– Poczty Polskiej w tradycyjnej formie papierowej.
Po złożeniu wniosku otrzymacie Państwo specjalny kod na podany w formularzu online adres e-mail lub w postaci wydruku przekazanego przez pracownika Poczty Polskiej, który będzie rejestrował wniosek w systemie.
Otrzymany kod z przyznanym świadczeniem zrealizujecie Państwo w sklepach internetowych i stacjonarnych, które przystąpiły do programu. Realizacja świadczenia jest możliwa już w ponad 2600 punktów sprzedaży zlokalizowanych w całej Polsce. Wyszukiwarka sklepów, w których można zrealizować świadczenie, dostępna jest na stronie dvbt2.gov.pl/wyszukiwarka
Program dofinansowania trwa do 31 grudnia 2022 r. i do tego czasu można otrzymać i zrealizować świadczenie.
Więc informacji o rządowym programie dofinansowania można znaleźć na stronie lub dzwoniąc na infolinię pod numer 42 253 54 30 albo pisząc na skrzynkę kontaktową cyfrowaTV@coi.gov.pl