Deklaracja dostępności
Data publikacji strony internetowej: 2004-02-01. Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2018-06-23.
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Treści niedostępne
- -filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych,
- -brak odpowiedniej struktury nagłówkowej artykułów,
- -pliki PDF, DOC itp. – redaktorzy starają się ograniczyć do minimum korzystanie z takich plików i osadzać teksty bezpośrednio w serwisie. Odrębną kwestią jest poprawne formatowanie plików tak, by były one dostępne (np. powinny posiadać strukturę znaczników, czyli tagowanie).
- -serwis zawiera dokumenty PDF, które powstały na podstawie źle przygotowanych dokumentów word (nie ma w nich dobrze zaznaczonej logicznej struktury) – lub są skanami dokumentów. W miarę możliwości będziemy to poprawiać, oraz dokładać starań by nowe dokumenty przygotowywane były poprawnie.
- -nieczytelne przez czytniki ekranu dokumenty PDF użytkownicy mogą rozpoznać narzędziem OCR.
- -występują błędy kodu HTML i CSS
- -na stronie występują problemy z widocznością ramki focusa
- -występują problemy z kontrastem niektórych elementów strony
- -nie wszystkie obrazy graficzne posiadają tekst alternatywny, ale wiele z nich ma charakter promocyjny i nie są wykorzystywane do realizacji bieżących zadań,
- -w wielu przypadkach teksty są wyjustowane,
- -niektóre elementy strony mają zbyt mały kontrast,
- -filmy nie posiadają napisów .
Wyłączenia
- -mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności,
- -filmy zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej
Oświadczenie sporządzono dnia: 2022-03-30. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
- Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Aleksander Butyński – kordynator ds. dostępności.
- E-mail: a.butynski@lubaczow.com.pl
- Telefon: 166321684
Każdy ma prawo:
- -zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- -zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- -wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
- -dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
- -wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
- -wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Skargi i odwołania
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
- Organ nadzorujący: Wójt Gminy Lubaczów
- Adres: ul. Jasna 1, 37-600 Lubaczów
- E-mail: urzad@lubaczow.com.pl
- Telefon: 166321684
Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Budynek Urzędu Gminy Lubaczów, ul. Jasna 1
Do budynku prowadzą dwa wejścia od ul. Jasnej i ul. Konopnickiej
Do wejść prowadzą: schody od ul. Konopnickiej a od ulicy Jasnej podjazd.
Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.
Wejście nie jest zabezpieczone bramkami.
Budynek posiada windę, do której wejście zlokalizowane jest od strony ul. Jasnej. Dla osób na wózkach dostępny jest korytarz i pomieszczenia zlokalizowane po stronie budynku wyposażonego w windę. Pomieszczenia po drugiej stronie nie są dostępne ze względu na różnicę wysokości i schody wewnątrz.
Przed budynkiem wyznaczono miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
W budynku nie ma pętli indukcyjnych.
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie braille’a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
W zakresie dostępności informacyjno-komunikacyjnej:
– możliwa jest obsługa z wykorzystaniem środków wspierających komunikowanie osoby niesłyszącej z pracownikami Urzędu za pośrednictwem tłumacza polskiego języka migowego,
– nie zainstalowano urządzeń lub innych środków technicznych do obsługi osób słabosłyszących – pętla indukcyjna,
– zapewniono na stronie internetowej informacji o zakresie działalności Urzędu w postaci elektronicznego pliku zawierającego tekst odczytywalny maszynowo oraz informacji w tekście łatwym do czytania.
Jeśli zamierzasz skorzystać z usług tłumacza, musisz zgłosić nam ten fakt w terminie co najmniej na 3 dni robocze przed zaplanowaną wizytą w urzędzie, z wyłączeniem sytuacji nagłych.
Zgłoszenia możesz dokonać w jednej z następujących form:
- e-mailem na adres: sekretarz@lubaczow.com.pl
- listownie (3 dni liczone od dnia otrzymania zawiadomienia przez urząd)
- telefonicznie – za pośrednictwem osoby trzeciej na numer 16 6321684. wew 12
Usługa tłumacza dla osób niepełnosprawnych jest bezpłatna. Na życzenie przygotujemy także informacje w tekście łatwym do czytania i zrozumienia.
Aplikacje mobilne
Brak