Roman Cozac
Przewodniczący Rady Gminy Lubaczów
Zadania Przewodniczącego Rady zostały określone w Statucie Gminy Lubaczów. Podstawową rolą Przewodniczącego jest organizowanie pracy Rady Gminy, prowadzenie jej obrad i reprezentowanie Rady na zewnątrz. Wyboru Przewodniczącego i Wiceprzewodniczących dokonuje Rada nowej kadencji na pierwszej sesji. Przewodniczący Rady, a w przypadku jego nieobecności właściwy Wiceprzewodniczący, w szczególności:
- zwołuje sesje Rady,
- ustala porządek obrad,
- kieruje obsługą kancelaryjną posiedzeń Rady, w tym czuwa nad przygotowaniem materiałów na obrady oraz zaprasza gości do udziału w sesji,
- przewodniczy obradom i sprawuje policję sesyjną w tym:
- otwiera i zamyka sesję,
- sprawdza istnienie quorum na początku sesji i w trakcie jej trwania, w przypadkach budzących wątpliwości oraz na wniosek radnych,
- udziela i odbiera głos,
- zarządza i przeprowadza głosowanie nad projektami uchwał,
- podpisuje uchwały Rady, protokoły z obrad sesji oraz inne dokumenty Rady,
- opracowuje projekt planu pracy Rady oraz opiniuje projekty planów pracy komisji w celu skoordynowania z planem pracy Rady,
- łaskda w imieniu Rady oświadczenia, przekazuje informacje i wyjaśnienia w sprawach, które były przedmiotem obrad Rady,
- czuwa nad zapewnieniem warunków niezbędnych do wykonywania przez radnych ich mandatu.
Kontakt:
Biuro rady: biurorady@gminalubaczow.pl
Przewodniczący: r.cozac@gminalubaczow.pl